Despre eveniment

Masa rotundă a fost organizată de Institutul Aspen România, sub egida Programului Joacă pentru Viață, în parteneriat cu Comisia pentru Tineret și Sport, Camera Deputaților, Parlamentul României. Masa rotundă a avut loc luni, 13 februarie, între 10:00 – 11:30, la Camera Deputaţilor, Parlamentul României, în sala Comisiei pentru Învățământ (Corp B4, et. 3, 3150).

Realitățile create de revoluția digitală au determinat expansiunea rapidă a sporturilor electronice. Atât la nivel global cât și în România, în jurul acestei industrii s-a dezvoltat un adevărat ecosistem. România este una dintre cele mai active țări din sfera sporturilor electronice, cu un potențial de dezvoltare mare. Nu există însă un cadru legislativ care să reglementeze practicarea sporturilor electronice.

Dificultățile generate de vidul legislativ crează un sentiment de impredictibilitate pentru investitori și lipsa unui cadru reglementat pentru tineri. Un cadru normativ bun poate  transforma România într-unul dintre liderii din UE în domeniul sporturilor electronice, generând de asemenea venituri consistente datorită ecosistemului care se va dezvoltă în jurul industriei într-o manieră care să țină cont de diferențele între adulți și tineri precum și cele între jocurile și sporturile electronice.

În cadrul dezbaterii, au fost abordate următoarele teme principale:

  • Recunoașterea sporturilor electronice (Esports) ca sport la nivelul UE.
  • Cum pot România și UE să dezvolte un ecosistem educațional care să pregătească tinerii pentru oportunitățile de carieră existente și viitoare în jocuri și sporturile electronice?

Despre Programele de Politici Publice ale Institutului Aspen România

Programele de politici publice ale Institutului Aspen România au ca scop îmbunătățirea procesului de elaborare a politicilor publice printr-un dialog transparent, imparțial, bazat pe dovezi, pluripartit. Aplicând Metoda Aspen, programele noastre oferă decidenților publici, liderilor din mediul privat și reprezentanților sectorului non-guvernamental și ai mediului academic o platformă excepțională de reflecție, cu scopul de a ajunge la un consens privind recomandări de politici publice concrete în cele mai relevante domenii din România.

Formatul evenimentului

Masă rotunda pe bază de invitaţie personală, cu participarea tuturor stakeholderilor relevanţi. Discuție moderată, bazată pe întrebări adresate fiecărui vorbitor și urmată de intervenții deschise din partea celorlalţi participanți.

Stakeholderi participanţi

  • Comisiile pentru tineret și sport, Camera Deputaţilor & Senatul României
  • Ministerul Sportului
  • Comitetul Olimpic și Sportiv Român
  • Federaţiile Sportive din România
  • Universități din România
  • Echipe și jucători de sporturi electronice
  • International Esports Federation (IESF)
  • European Esports Federation (EEF)
  • Organizatori de evenimente Esports
  • Streameri și influenceri Esports
  • Psihologi și experți în sănătate mintală
  • Asociația Dezvoltatorilor de Jocuri Video din România (RGDA)
  • Agenții de publicitate de top din România

 

Agenda

09:30 – 10:00     Sosirea participanţilor

10:00 – 10:05     Remarci introductive

  • Oana Ţoiu – Preşedinte, Comisia pentru tineret și sport, Camera Deputaţilor, Parlamentul României
  • Vlad Nicolae – Director Executiv, Institutul Aspen România

10:05 – 10:30      Discursuri

  • Mihai Covaliu – Preşedinte, Comitetul Olimpic şi Sportiv Român
  • Flavius-Adrian Sirop – Secretar de stat, Ministerul Sportului
  • Ion-Alin-Dan Ignat – Deputat, Camera Deputaţilor
  • Vlad Marinescu – Preşedinte, International Esports Federation (IESF) – intervenţie online

10:30 – 11:30     Discuţie de tip masă rotundă

Discuţie moderată între decidenţi publici, reprezentanţi ai sectorului privat şi experţi în Esports, ai mediului academic şi societăţii civile.

Moderator: Adrian Socaciu – Preşedinte, Institutul Sportiv Român