White Paper – Accelerarea transformării digitale a serviciilor publice din România
Suntem însă în fața unei oportunități uriașe datorate tocmai necesității de transformare digitală a serviciilor publice. Regândirea acestora pentru un mediu digital, pentru o nouă infrastructură de tip cloud, într-un mediu interoperabil, asigură condițiile propice pentru a face un salt important înainte, de a sări peste multe etape, pentru atinge într-un timp atât de scurt ținta de 100% servicii publice digitale până în anul 2030.
4 Iunie 2022•Written by Aspen Institute
Contextul documentului
România a intrat din punctul de vedere al indicatorilor macro-economici în rândul țărilor dezvoltate, după ce a recuperat decalajele economice faţă de acestea cu un ritm bun: de la un PIB per capita la 30% din media ţărilor OCDE la începutul anilor 2000, la 63% la finalul lui 2019.
Printre elementele esențiale necesare saltului la o societate dezvoltată (knowledge-based economy) se află, conform experților OCDE și Băncii Mondiale, „construirea unui sector IT competitiv și inovativ care să încurajeze dezvoltarea unor servicii și unelte informatice disponibile întregii societăți.”
România a reușit să construiască un sector IT&C performant ce are în prezent o contribuție de peste 6% în PIB, conform studiului Asociației Producătorilor de Software din România – ANIS .
Cu toate acestea, România se află pe ultimul loc în clasamentul digitalizării țărilor Uniunii Europene – Digital Economy and Society Index (DESI) cu un decalaj important față de media țărilor europene. 3 Acest decalaj este evidențiat și de studiul realizat de Capgemini pentru Comisia Europeană – eGovernment Benchmark 2021 unde România ocupă locul 34 din 36 de țări măsurate.
Comments
Add comment